בתי הקטנה נמצאת בכיתה ב'. את תהליך רכישת
הקריאה היא סיימה בהצלחה ועכשיו היא בשלב המעבר לקריאה שוטפת והתבססות הקריאה. לצערי,
מהר מאד היא הגיעה לשלב שבו היא סופרת מילים או דפים ועל סמך נתון זה שוקלת האם
לקרוא את הספר.
כמו
תלמידיי בבית הספר והילדים שביקרו בספרייתי, ספר עם "המון מילים" מאיים
עליהם, ואפילו כריכה מעוצבת, מרהיבה ומושקעת אינה מצליחה למשוך את הקורא הצעיר
לקרוא את הספר שכן ברוב המקרים כמות הדפים מאפיל על העיצוב היפה, נושא הספר והרצון
לקרוא.
לא פעם אני מרגישה ברת מזל שהתחלתי את דרכי המקצועית כספרנית בבית
ספר.
כך נחשפתי, ועודני נחשפת לספרים רבים ומקסימים שלא הייתי מגיעה אליהם
לולא מקצוע זה.
אחד מן הספרים האלו הוא ספרה של מירב לשם "אורן מלךהאריות". איורים: תמר בר.
את הספר הזה בחרתי להקריא לילדי כיתה א' שלי כסיפור בהמשכים
בזמן הפסקת האוכל.
הם היו מרותקים, בעיקר מכיוון שזה מאד כייף כשמישהו מקריא לך סיפור אך
עוד יותר מפני שהספר עצמו מרתק ומעניין.
גיבור
הסיפור הוא אורן, בן התשע, החולם על אריות.
"בלילה שוב חלמתי על
האריות"
אחרי ארוחת הערב, נשכבתי כשפני על הכרית שלי וחיבקת אותה כמו שאני
אוהב.
"לילה טוב, אורן," נישק אותי סבא וכיסה אותי בשמיכה.
פיהקתי ועצמתי את עיני. אבל ברגע שהנחתי את הראש על הכרית, המחשבה על
האריות גרמה לי להתיישב ולתפוס בידו של סבא.
"מה יש, אורן?" שאל סבא.
"אני מפחד ששוב אחלום על האריות," אמרתי.
סבא הביט בי ברצינות. אני מאד אוהב לספר לסבא שלי דברים כי הוא אף פעם
לא צוחק מהמחשבות שלי.
לצד הסיפור מציאותי של סבא ונכד, והורים שנסעו לבקר בתערוכת ספרים,
ישנו סיפור דמיוני המתנהל בתוך עולם החלומות של אורן. בהתחלה אורן פוחד מהאריות
הצהובים והגדולים,
אבל בהמשך הוא לומד להכיר אותם ואת החוקים של עולם החלומות שלו.
בהמשך הספר עולם החלומות של אורן נפרץ והאריות שלו זולגים החוצה אל
העולם האמיתי. אורן מבין שאין לו ברירה אלא לחדור לעולם החלומות שלו ולסתום את הפרצה
המסוכנת, לפני שיקרה לו אסון.
הספר מלווה בתיאורים מרתקים, לצד תיאורים מרגשים ומצחיקים על מצבים
יומיומיים מחיי הילדים ומתעסק בנושאים כגון אהבה, פחד, חברות, געגועים וכו'.
הפרקים הקצרים מבטיחים להשאיר את הקוראים במתח בין פרק לפרק.
מומלץ להקראה לכיתות א',
ולקריאה עצמית החל מכיתות ב'.
מצרפת סרטון
מקסים על חיבוק אריות, פשוט מקסים!