כל תלמיד
יכול ללמד תלמיד אחר משהו, בזה אני מאמינה וכשאני מכריזה בכיתה שהיום העבודה תעשה בקבוצות למידה הילדים קופצים מאושר.
הלמידה בקבוצה שוברת גם להם וגם לי את שגרת הלמידה "הרגילה". הילדים עוברים
לעבוד בשולחנות העמידה או בשטיח הלמידה והאווירה בכיתה מיד משתנה. פשוט נהיה יותר
כייף.
הקבוצה מאפשרת להם
מפגש חברי קרוב, הצצה אל צורת העבודה של החבר שאני מכיר טוב והחבר שאני מכיר קצת
פחות. וכשיש גם תוצר משותף החגיגה גדולה אף יותר.
נכון, זה לא פשוט, כי
בתוך הקבוצה יש דמויות שונות. לומדים שהקובע או הצודק הוא לא זה שצועק את התשובה
או זה שמשתלט על המשימה. לומדים לזהות את החוזקות של כל אחד ואת היכולות לתרום לקבוצה.
יש את זאת שיודעת לנסח ואת זה שיודע לכתוב יפה ועוד...
דיבור שיתופי מקדם
למידה היא מיומנות שצריך ללמוד ולתרגל, וגם את זה אנחנו עושים מדי שבוע בכיתה.
בהשראת
אתר "מפתח הלב" ואתר "בין הצלצולים" איחדתי בין שתי פעילויות
נפלאות לכבוד היציאה לחג.
קראנו את סיפור "ארבעת המינים באגודה אחת", שחקנו משחקים, חפשנו את הטוב
שבנו כקבוצה וכיחיד ויצרנו ידיים עוזרות.
מצאנו את הייחוד והאיחוד
שבנו- ממש כמו ארבעת המינים.
לא סיימנו כמובן,
יצאנו לחופשה, נמשיך את החברותא כשגרת למידה, כשנחזור.
בנתיים, חג סוכות שמח
קישור לפעילויות:
קבצים שלי: