יום ראשון, 13 בינואר 2013

הכל בגלל חמור אחד


כילדה מאד אהבתי לקרוא את הסיפורים המצחיקים על חכמי חלם. אני זוכרת שתהיתי האם באמת יש מקום כזה שקוראים לו חלם? והאם האנשים שם באמת כך חושבים?
כשקראתי את הסיפורים לבני כשהיה קטן, ידעתי שהוא ייהנה ויצחק מטיפשות של הזקנים ומרעיונותיהם המקורים בבואם לפתור בעיות שונות ומשונות. 
לכן שמחתי לפגוש בסדרה המחייכת של שלמה אבס המביאה אלינו סיפורים מופלאים ומצחיקים המזכירים לנו קצת את סיפורי הרשלה וחכמי חלם.

הספר הראשון שקראתי בסדרה היה "הכל בגלל חמור אחד" המספר לנו אודות ג'ק הצעיר הזוכה באהובתו בעזרת חמור גדול. מעשייה אנגלית עתיקה הידועה בשם-  Lazy Jack



אז מיהו ג'ק?
ג'ק הוא בן יחיד ולא יוצלח שכזה. הוא קצת עצלן וקצת "אסטרונאוט" והוא נשלח ע"י אימו לעבוד ולסייע בפרנסת הבית. ג'ק מתחיל לעבוד כשוליה של סנדלר ומקבל עבור עבודתו מטבע כסף אחד, אותו הוא מספיק לאבד עוד לפני הגעתו הביתה. אמו כועסת עליו ומציעה לו  לשמור את שהוא מקבל בפעם הבאה בכיס, וכך הוא לא יאבד. ג'ק מבטיח לשמוע בעצת אימו ויוצא לחפש עבודה נוספת, אלא שהפעם ג'ק מקבל עבור עבודתו כד חלב שאותו הוא שם בכיס מכנסיו כפי שהבטיח לאימו... וכך הוא מתגלגל מעבודה לעבודה ואנו הקוראים מתגלגלים איתו. בכל פעם ג'ק מקבל תמורה אחרת בעבור עבודתו ובכל פעם הוא אינו מצליח לשמר אותה עד שיום אחד הוא מקבל חמור...

"וכך, למחרת ביום שני בבוקר, יצא ג'ק מהבית והלך לעבוד אצל סנדלר שהבטיח לתת לו בתמורה לעבודתו מטבע כסף. בערב כשסיים ג'ק את עבודתו, עשה דרכו חזרה לביתו עם מטבע כסף בידו.
ג'ק היה מרוצה מעצמו מאד, אך כשדילג מעל נחל שחצה את הדרך, נשמט המטבע מידו ונפל לנחל.
"אוי ואבוי!" קראה אימו כששמעה מה קרה." טיפש! למה לא שמת את המטבע בכיס?|
"אה, אמר ג'ק." בפעם הבאה אזכור את דברייך אמא".

הספר השני שקראתי בסדרה נקרא "הארנב שרצה רק מרק", כאן גיבור הסיפור שלנו הוא ארנב פיקח במיוחד המחפש לו מרק לארוחת הערב, הבעיה היא שיש לו רק אבן.



הארנב התחמן מגיע לביתה של תרנגולת קמצנית ובעזרת תכסיס שובב ועוד שכנים (כבשה, תרנגול, פרה ועז) מארגן לעצמו ארוחת מרק אבן לתפארת.

"אבן שמכינים ממנה מרק?" התפלאה התרנגולת, "מעולם לא שמעתי על אבן כזאת. היא מכינה מרק טעים, האבן שלך?"
"מרק טעים כמו שמעולם לא אכלת", השיב הארנב. "אם תזמיני אותי להיכנס לביתך ותתני לי שיר עם מים, אכין לך את המרק הנפלא הזה."

אחד הדברים שאני אוהבת בסיפורים של שלמה אבס הוא העובדה שהם מתאמים לילדים צעירים וגדולים כאחד ובכל הכיתות שהקראתי את הספרים החל מכיתות א'- ה' צחקנו ונהננו יחד.
שלמה אבס הוא סופר, חוקר ומלקט מעשיות ואגדות לילדים. בספריו נתקלתי לראשונה בעבודתי בספריית בית הספר. מאוחר יותר זכיתי לארח אותו בספרייתי במסגרת ביקור סופרים לכיתות א' ופגשתי מספר סיפורים אמיתי. כמו כל הילדים באותו המפגש הייתי מוקסמת מיכולתו הסיפורית ומהעובדה שהוא ריתק את הילדים והצוות כאחד.

מבין ספריו הרבים ניתן למצוא סדרות לראשית קריאה הכוללים סיפורי אגדות ומשלים, ספרי בדיחות ספרי חידות ועוד ספרים נפלאים ומיוחדים. ואת הכל ניתן לראות באתר הבית שלו:

http://www.abas.co.il/

מתנה מושלמת לילדי הכיתה ולחברים אהובים וספרי חובה בכל ספריית ילדים.


מה הקשר בין יום המשפחה לחג פורים?

מה הקשר בין יום המשפחה לחג פורים?משפחת סופר-על כמובן! בין יום המשפחה לחג פורים ואני עסוקה בבניית שיעורים מעניינים עבור הילדים בכיתה. ה...