יום חמישי, 5 בדצמבר 2019

זוכרים את המראה ששיקפתי לתלמידים שלי בשנה שעברה בימי ההורים?


השנה במסגרת תהליך שינוי בבית הספר שבו אני עובדת, בית ספר אלונים במודיעין, הצוות החינוכי בוחן מחדש את מהות ימי ההורים. היעד - ימי הורים מונחי תלמיד.

החלטתי להמשיך מגמת המראה של ימי ההורים מהשנה הקודמת, אך הפעם בקשתי מהילדים לשקף את עצמם. התחלנו בהתבוננות חיצונית ובדקנו תווי פנים, צבע עיניים ושיער. אח"כ עברנו להתבוננות פנימית -  דף הערכה אישי בו מיפינו את עצמנו בפאן החברתי והלימודי. ציידתי את הילדים במראה אמיתית, הכנתי להם מראה מצויירת ויצאנו לדרך. לאחר שציירו את עצמם בקשתי מהם לצרף משפט מאפיין אחד.

ההשראה? 
תמונת החתול המסתכל במראה ורואה אריה. את התמונה האהובה הזו בחרתי לתלות בכיתה במקום זמין.
גם השנה זכיתי להפגש עם משפחות מקסימות והורים מיוחדים שמבחינתי הינם חלק בלתי נפרד מהעשייה החינוכית שלי. פרסתי מפה, הפכתי את הכיתה לסלון וישבתי עימם ועם הילדים המקסימים להציג עצמם אל מול ההורים. אמרנו ימי הורים מונחי תלמיד...

והתלמידים? 
היו מדהימים! 
הציגו בביטחון ובגאווה את מי שהם, את מה שהם השיגו עד כה, ואת מה שיש להם עוד להשיג. ואני הוספתי את האינפוט שלי. צמיחה אישית אינה נמדדת בתוצאה הסופית, אלא היא הכיוון והדרך שבה אנו בוחרים להפוך את עצמנו לטובים יותר.

להתבונן כל אחד יכול, אבל החוכמה היא לדעת מה לעשות עם זה. ואת זה אנחנו ממשיכים ללמוד מדי יום בכיתה. כי הכי חשוב זה להתבונן בעצמך במראה ולאהוב את מי שאתה.











הקבצים:
בנק היגדים אישי - בנק ראשוני ניתן ואף רצוי להוסיף עוד על הלוח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה הקשר בין יום המשפחה לחג פורים?

מה הקשר בין יום המשפחה לחג פורים?משפחת סופר-על כמובן! בין יום המשפחה לחג פורים ואני עסוקה בבניית שיעורים מעניינים עבור הילדים בכיתה. ה...